Fugler på Vassøy

Fugler på Vassøy

mandag 2. desember 2013

02.12.2013

Tok en liten tur ut i dag, og håpte på nye arter for Vassøy. Vinteren synker inn, så de fleste fuglene som trekker innom, forsvinner. Dermed står vi igjen med det vanlige innenfor Meis og Ender. Uansett, da jeg kom ut sjekket jeg Peisaren. 3 Silender dykket litt utpå. Jeg gikk videre og sjekket kalvasundet da jeg får øye på en liten sak som dykker like ved Silendene. Jeg tok noen bilder, og fant ut at det var en Dvergdykker



Jeg fortsatte videre. Lite fugl ved Vassøylyngen, så turen gikk inn til Seiaviga. Her merket jeg en del Gråsisiker i et tre, og jeg var rask med å ta bilde av alle. Et av individene skilte seg ut, og var lysere enn de andre. Jeg hadde ekstra mye fokus på denne, og jeg fikk den kun til å stemme med Polarsisik! Men arten er enda usikker, så jeg får vente å se hva tiden bringer. 



Jeg gikk videre. Ikke mye mer spennende å se idag, men trolig en riksefugl i Torvmyra, men denne ble ikke dokumentert, og vil heller ikke bli rapportert. En Laksand trakk forbi, en overflygende Ravn, og 4 Flaggspetter var å finne.

Her med Laksand først, og Siland bak

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar